Cincin Di Jari

Okeh..okeh..bertenang semua 😉

Saya belum bertunang or akan bertunang..hahaha~

Cuma saya perasan la satu perkara yang berlaku ke atas diri saya sekarang.

Cincin yang saya pakai di jari tengah tangan kanan dah semakin longgar. Adakah jari saya dah semakin kurus?

Kurus tu perkataan yang sesuai ke? Hahaha~ Tak kesah la..as long kamu yang membaca faham apa yang saya nak sampaikan.

Jika sebelum masuk kerja, cincin tersebut memang la muat-muat jer. Ngam-ngan kata orang.

But now..haihhh..cincin tu dah boleh berpusing dengan gembiranya di jari saya. Kejap-kejap saya kene betulkan kedudukan cincin ni supaya ok.

Ok. Apa yang saya nak cakap adalah..saya mungkin dah sedikit kurus setelah sebulan bekerja. Hahaha.

Oooppss..terangkat diri sendiri pula.

Ok.Ok. Ni ada cerita yang saya nak share ngan anda.

Hari selasa hari tu buat pertama kalinya saya mengamuk bila masuk kelas. Satu kelas diam sampaikan boleh dengar bunyi aircond. Hahaha. Baru diorg tau Cik Izzah ni sapa. Haha.

Sebabnya saya mengamuk adalah mereka langsung tidak membaca nota yang saya telah berikan seminggu yang lalu. Saya selalu pesan kepada mereka untuk rajin-rajin baca nota. Saya tinggalkan nota saya di kedai apek kat belakang ni dan berpesan kepada mereka untuk beli di sana dan baca sebelum masuk ke kelas. Tetapi mereka ini ‘sangat la bijak’ sampaikan tak ada seorang pon yang baca. Dah la nota tu bahasa melayu saya buat. Itu pun jadi masalah. Faham atau pun tidak itu belakang cerita la. Bila saya masuk kelas saya boleh terangkan dan mereka akan lebih mudah faham. Ini tidak, masuk dah la lambat, bising pula. Nota pun takde.

Bila saya buat nota bahasa inggeris, mereka malas nak translet, saya juga yang kene translet semula. Sabar jer la. Itu pun dah kira ok la saya nak bagi diorg nota, kalau tidak mahunya saya suruh mereka cari nota sendiri. Baru padan muka!! Hahahaha~

Bila saya bagi muka kat diorg, diorg gula gula kan saya. Buat perangai. Now jangan harap saya nak bagi muka lagi. Apa yang saya buat untuk mereka, mereka tak reti nak hargai.

Mereka masih bersikap budak sekolah..Ehh..plez la set in mind yang korang tu bukan kat sekolah lagi nak mengada-ngada..

Nyampah lak saya kadang-kadang ngan perangai yang terover diorang ni.

Yang student laki melayu tindik hidung pun ada!! Entah apa nak jadi la diorg ni.

5 thoughts on “Cincin Di Jari

  1. sian kat kau.. yelaa budak2 skrg semua nak sudu je.. adehh.. bila dah sudukan, tak appreciate.. penat je kau buat nota tu.. sabar ye izzah.. kasi je pop quiz baru padan muka diorang. hahahaha~~

Leave a comment